Publicitate - Learn and Practice Automation!
Publicitate

1.  Maşină, vreau să fac parte dintr-un pluton de vehicule!

Descriere:  Maşina este în curs de dezvoltare în cadrul unui proiect de cercetare desfăşurat la Departamentului de Automatică şi Informatică Aplicată, proiect ce îşi propune crearea unui cadru general pentru modelarea şi controlul vehiculelor cooperante ce se deplasează în plutoane. Maşina este controlată de o placă cu microcontroller dsPIC şi pe lângă senzorul de linie va folosi şi senzori de tip accelerometru şi giroscopic. Comunicaţia cu calculatorul se va face prin radio. Tracţiunea şi direcţia sunt implementate cu ajutorul unui motor de curent continuu cu perii şi respectiv un servomotor.

Indrumători:  Cătălin Brăescu

                 

2.  Robot Lego, ajutaţi-mă să-mi menţin echilibrul pe roţi!

Descriere:  Proiectul presupune proiectarea şi realizarea unei structuri de reglare pentru sistemul “Robot în echilibru pe două roţi” folosind componente LEGO Mindstorm NXT astfel încât acesta trebuie să își păstreze echilibrul pe două roți, sistemul astfel creat reprezentând un pendul inversat. Principala componentă a robotului o reprezintă un computer numit NXT Intelligent Brick. Acesta are încorporat un microcontroller ARM de 32 de biți. Senzorii care pot fi utilizați cu robotul Lego Mindstorms NXT pot fi: giroscop, accelerometru, senzor cu ultrasunete, senzor de lumină, busolă, senzor tactil.

Indrumători:  Cristina Budaciu

           

3.  Program, vreau sa invat sa recunosc obiectele din imagini!

Descriere:  Sistemele de achiziţie de imagini sunt tot mai răspândite în domenii ca medicina, securitate, robotică. Principala problemă rămâne extragerea informaţiilor necesare din aceste imagini. Acest proiect va dezvolta metode pentru recunoaşterea obiectelor vizuale. Aplicaţiile recunoaşterii de obiecte pot fi foarte diverse: robotul mobil poate învăţa să recunoască obstacole, partenerii de joc, obiectele pe care trebuie să le transporte; sistemele de supraveghere pot diferenţia între persoane cu acces permis şi intruşi, pot recunoaşte maşini în trafic etc. Vor fi folosiţi algoritmi de procesare a imaginilor, extragere de trăsături vizuale şi clasificare, inclusiv bazaţi de tehnici de inteligenţă artificială. Mediul de programare va fi MATLAB. Sunt aşteptaţi studenţi pasionaţi de programare/algoritmi şi matematică aplicată. Toate aspectele teroretice şi practice necesare (facilităţi MATLAB, algoritmi de interes) vor fi discutate în cadrul cercului.

Indrumători:  Lavinia Ferariu şi Adrian Burlacu

                 

4.  Quadrotor, caut o echipă de studenţi care să mă ajute să zbor la punct fix!

Descriere:  Quadrotor-ul este dezvoltat în cadrul Departamentului de Automatică şi Informatică Aplicată şi este comandat de o placă de tip STM32F3Discovery cu microcontroler cu nucleu Cortex M-4 bazat pe arhitectură ARM pe 32 de biți. Este propulsat prin intermediul a patru motoare de tip BLDC, controlul unghiurilor quadcopter-ului realizându-se pe baza informaţiilor primite de la senzorii de tip accelerometru, giroscop şi magnetometru de pe placa STM32F3Discovery şi prin transmiterea comenzilor prin semnale de tip PWM către controller-ele de turație.

Indrumători:  Cătălin Brăescu

                 

5.  Motocicletă Lego doresc să parcurg un traseu comandat, folosind un joystick!

Descriere:  Proiectul presupune implementarea unei strategii de reglare automată pentru un sistem de tip motocicletă, urmărind astfel menținerea în echilibru a motocicletei. Sistemul de tip motocicletă/bicicletă este un sistem complex, care a atras atenția oamenilor de ștință în ultimii 140 de ani. Dinamica bicicletei a fost studiată fie pentru elaborarea unor teze de masterat, fie ca hobby sau ca studiu de caz pentru automobile.

Indrumători:  Cristina Budaciu

                       



6.  Robot fotbalist, caut echipă de studenţi care să mă antreneze!

Descriere:  Robotul este dezvoltat în cadrul Departamentului de Automatică şi Informatică Aplicată. În afară de senzorii de tip acceleremotru şi giroscop, robotul este lipsit de alte elemente senzoriale, sistemul de vedere artificială fiind singurul care oferă informaţii referitoare la mediul în care roboţii operează. Robotul este controlat de o placă de tip STM32F3Discovery cu microcontroler cu nucleu Cortex M-4 bazat pe arhitectură ARM pe 32 de biți. Tracţiunea este realizată prin intermediul a două motoare de curent continuu cu perii. Calculatorul implementează strategiile de joc, robotul trebuind să lovească o minge mingea de golf de culoare portocalie. Robotul reprezintă un prototip, urmând să fie relizate două echipe de roboţi, fiecare compusă din 3 roboţi.

Indrumători:  Cătălin Brăescu